Eerste reisbericht

26 januari 2010 - Kuala Lumpur, Maleisië

Ok ok. Het heeft even mogen duren maar dan heb je ook wat. Een bericht hier uit Maleisie.

De heenreis
De reis naar Kuala Lupur, los van de vertraging, verliep prima. Ik ging woensdag om 1530 weg en ik kwam aan op vrijdag 0130 in de nacht aan.

Helaas kon ik het vliegveld alleen verlaten per taxi. De treinen en bussen gingen pas om 0430 weer. Dat was balen. Om te zorgen dat iedereen evenveel moet betalen voor een taxirit naar Kuala Lupur centrum moet je op het vliegveld een ticket kopen voor 110 ringit. Dit is overigens het nachttarief. Dat komt neer op ongeveer 23 euro voor een uur met de taxi.  De bus koste overigens maar 8 ringit!! Maar ja die ging niet en ik was het wachten beu. Ik liet dat ticket even zitten enging in onderhandelingsmodus. Uiteindelijk kreeg ik een rit voor 65 ringit.

In Engeland had ik mijn kamer geboekt in het hostel in Maleisie. Uiteindelijk had ik een kamer geboekt voor vrijdag. Hoewel het wel vrijdag was bij aanokmst was het wel de nacht van donderdag op vrijdag. Gelukkig hadden ze in het hostel nog een plek in een gedeelde dorm. Voor ik me daar neerplofte en in een diepe slaap belande een heerlijke douche genomen. Daar zette ik me tas neer en er schoot meteen een kakkerlak mijn richting op. Toen besefte ik me weer, o ja ik zit echt in het buitenland ;)

Intussen ben ik alweer 6 dagen in Maleisie. Even kort wat highlights van de afgelopen dagen

eerste dag

voornamelijk bijkomen. Ik had een trouwens enorme last van hoofdpijn. Verder miste ik mensen om me heen. Dat was wel even een eenzaam moment waar ik doorheen moest komen. In het hostel waar ik verbleef was het moeilijk om in contact te komen met andere mensen.

wat een LUCHT in die stad zeg pfff

tweede dag

• met de monorail naar chinatown gegaan
  • weer die LUCHT
  • Heeerlijke vis van de barbeque gegeten! Hmm made me very happy. heb dat overigens, zoals de locals doen, met mijn rechterhand naar binnengewerkt. Dat is nog lastiger dan je denkt.
  • Vervolgens kwam ik erachter dat de vrucht Durian voor al die nare lucht zorgt.
  • pizza gegeten met wat ieren die ik had ontmoet
  • Vervolgens bier gedronken in de ierse pub ;)...
  • Pff owja bier was duur in maleisie (Moslimland). rekening van 350 ringits. Daar kun je 15 dagen van overnachten zeg maar.. We hadden ook te weinig cash op zak dus ik wilde mijn creditcard halen. Kwamen we terug waren ze de tent aan het sluiten. Tsja.....  ;)

derde dag

• pff hoofdpijn van de avond ervoor, even opgestaan en douche gepakt. toen maar weer gaan slapen ;)
  • Petronas tower gezien by night

vierde dag

• vroeg opgestaan en bus gepakt naar Cameron Highlands (3,5 uur rijden) Bij het busstation in Kuala Lumpur Sander ontmoet. Dat is nu officieel mijn reisbuddy.

vijfde dag
Vandaag een Jungle tour gedaan van een dag. we werden vroeg opgepikt met een 4wd. Eerst gewoon over de weg en daarna offroad. Dat was mooi. Een paar uur door de Jungle gelopen, geklommen e.d. En een aantal mooie dingen gezien zoals spinnen en een hele bijzondere plant van ongeveer 80cm breed. We kwamen ook langs de orang asli. een inborlingen stam die overigens al redelijk aan het verwesteren was. Daar kregen we uitleg over de 'blowpipe'. 2 Engelsen vonden het grappig om elkaar omstebeurt in elkaars bil te raken. Dat lukte, zie foto...

Ook zijn we naar een theeplantage gegaan waar we uitleg kregen over het maken van thee. De landschappen zien er erg mooi uit hier. Oh ja, heb een schorpioen vastgehouden.

Sander heeft hier een foto van en dat zal ik later ook even uploaden...

Jungletocht
ik weet het, deze blog is vrij telegramachtig. Op dit moment even mijn manier om te vertellen hoe het hier gaat. Voorlopig zullen jullie even niets van mijn horen omdat ik de komende 3 dagen op pad ben in de Jungle van Taman Negara. Een Jungle van 130 miljoen jaar oud en 7000km2 groot. De eerste dag doen we een lange trekking en blijven we overnachten in een grot. De tweede dag zullen we ook een jungletocht maken en overnachten in een hideout. Daar kun je 's nachts  allerlei dieren spotten.... Ik ben zeer benieuwd. Gaat een spannende tocht te worden...

1. niki:
    27 januari 2010
    Liefje, sieht gut aus! Prachtige foto's en volgens mij heb je t enorm naar je zin! Ben mega jaloers en heb als schrale troost maar een reisje naar Liverpool geboekt samen met Jur.

Have fun !!

kussen
  2. marten:
    28 januari 2010
    Hoi jongen ben blij om weer even wat te horen. Je zit nou in de jungle bergijp ik. Mooi he die highlands. Veel plezier hoor wel van je als je weer wat schrijft want ik heb me gemeld voor de mailinglijst en heb de link van je blog ook aan mink gestuurd. We hebben later als je in de weer in de buurt bent van internet weer kontakt ga nu slapen het hier nu nacht. P.
  3. Sebastiaan:
    28 januari 2010
    Damn gast! Goeie foto's! Ook al genoeg gedaan zie ik ;) Geniet ervan nog!
  4. Piet:
    31 januari 2010
    Zo kik, klinkt goed allemaal! Je weet waarom ze niet met hun linker hand eten daar he? Die is voor onaangename handelingen zoals het afvegen na toiletgebruik, je neus snuiten e.d.
    Ik moet nog ff een dimsum buddy vinden, heb nu al een chinees-eten-deprivatie.
    Veel plezier, groet Piet

P.s. Vergeet je opdracht met de mankini niet ;-)
  5. Mar:
    Zo tof joh!
    Geniet in de jungle, ik hou je in de gaten ;)
    kus
  6. Jet:
    1 februari 2010
    Ik ben jaloers! Hou ons op de hoogte en geniet van alles!
    xjetje
  7. coz:
    ha!

Goed om wat van je te lezen... Ik mis wel een foto van op elkaars billen shietende engelse dames.
  8. wout:
    1 februari 2010
    Kik, Klinkt allemaal heel erg gaaf!! Rete jalours... k blijf je verhaaltjes volgen. Veel plezier en succes.
  9. Scaap:
    2 februari 2010
    Pas je op dat je niet in een kikvorsman verandert?

Houdt ons op de hoogte.

En doe mijn voorouders de groenten uit de urbanjungle
  10. To:
    2 februari 2010
    Super Frosch!!

Het ziet er heel gaaf uit. Ik kom ook!!

Waar blijft idd die mankini + snor?
  11. Barend:
    12 februari 2010
    Kikker waar ben je ?!?!?!
    Heb al een tijdje geen update meer gezien.
    Leef je nog of hebben de grotte dames je tegrazen genomen.
  12. Piet:
    17 februari 2010
    Kik ben je ooit nog uit die jungletocht gekomen? Of moeten wij straks op zoek naar Tarzan2?