Jaja het tweede reisbericht is er hoor.. ;)

18 februari 2010 - Mui Ne, Vietnam

Er waren een aantal mensen bang dat ik in de jungle was achtergebleven.
Gelukkig niet ;) Op dit moment ben ik in Mui ne Vietnam.

Sinds mijn laatste bericht weer veel meegemaakt.
De komende 4 minuten neem ik je even mee naar een selectie van hoogte maar ook dieptepunten ;)

En uiteraard upload ik een paar foto's.

Taman negara (jungle toch)
Wat een tocht. 3 dagen en 2 nachten in de jungle. De eerste dag hadden we trekking van 5 a 6 uur.
Daarbij bijgestaan door hongerige bloedzuigers snakkend naar een lekkere hap ;) Die kregen ze ook maar niet bij mij. Hoewel ik er stuk of 6 van mijn schoenen moest verwijderen had de rest meer problemen. Mijn oplossing was mijn schoenen impregneren met muskietenspray. Werkte super. Na de trekking kwamen we bij een gigantische grot aan, waar we de nacht zouden doorbrengen. In die grot leven o.a. voor de mens dodelijke schorpioenen en cave centepedes.. Met deze heerlijke gedachte moesten we wat nachtrust pakken. Dat ging bij mij zonder enige problemen.
De volgende ochtend kreeg ik te horen dat 3 australische dames bang waren dat er een leeuw de grot in was gekropen. Na wat onderzoek van hun kant bleek het mijn gesnurk te zijn...

De 2 dag dag weer een trekking gehad en zoals je op de foto kunt zien kwamen we op een lokatie aan waar ik meteen aan lost moest denken. In dat gebouw bleven we overnachten om dieren te zien. Ik heb alleen vuurvliegen gezien en een prachtige maan.
Daarnaast had ik het gevoel dat John Lock elk moment om de hoek kon komen ;)

De derde dag alleen nog maar een korte trekking en vervolgens de boot in. Wow, ik had nog nooit zo de behoefte in een lekker koel biertje. zo eentje met van dat mooie condens ;)
Na de boot moesten we nog een fikse wandeling maken met backpack en al.. Het was bloedgeslagen heet, helling omhoog ;)
Maar wat was dat pilsje naast godsvergeven duur lekker zeg ;) Iedereen was heel even stil.

Palau Tioman
Misschien ben je wel bekend met het liedje millions of peaches. Nou in de jungle was dat millions of leeches geworden maar nu werd het tijd voor milions of beaches ;) Op dit moment nog steeds op pad met reisbudy sander..
Op tioman hebben we een mooie tijd gehad. Ik heb 2 keer gesnorkelt. En echt duizenden vissen gezien. heel mooi. Het toppunt was dat ik op een schaduw afzwom en onderdook om er achter te komen dat een 2 meter lange blacktip reef shark naar me toe zwom. Hij draaide om, ik zag zijn zijkant en hij was net zo snel weer verdwenen..

Helaas ook een dubbeldieptepunt. Naast snorkelen ook een poging gedaan tot duiken maar op 8 meter moesten we het afblazen omdat mijn linkeroor niet  tegen de druk kon. Dat was wel balen. Toen maar met het hele duikteam daar en anderen een lekkere borrel gedaan.

Malaka
Na Palau Tioman een paar dagen in Malaka doorgebracht. Daar vrienden geworden met malek en jay. Uiteindelijk heb ik daar gratis kunnen verblijven omdat ik Malek een beetje heb geholpen met hoe je een webshop op kunt zetten. Die Malek is echt een mooie gozer,
hij vertelde me prachtige verhalen.Het mooiste vond ik dat hij een jaar in de Jungle had gewoont. Hier ook Andy ontmoet en op een avond ook even wat gaan drinken samen.
Uiteindelijk zijn we met een local meegegaan in de auto (niet geheel verantwoordelijk) naar een ander bar. Daar ook de grootste lol gehad toen die
local daar de boel op zijn kop ging zetten toen hij karaoke begon te zingen.

HCM
Beste lang hier gebleven. 6 dagen in totaal. Ik was op bezoek bij een kennis (via werk).
Het was heerlijk om even in een hotel te slapen met airco/tv en een heerlijk bed. Het hoogtepunt hier was oud en nieuw (TET).
Michel nam ons mee naar het superdeluxe renaissance hotel. Daar konden we onbeperkt eten en drinken.. Nou dat heb ik dan ook gedaan. Heerlijk was het.
Mijn persoonlijke schade was:
> 4 hele kreeften
> 6 grote tijgergarnalen
> een paar kleintjes ;)
> een goede lading overheerlijke zalm en tonijn sushmi.
> Ach, vis is licht verteerbaar he ;)
> 12 oesters
> 1 krab
> paar plakken ribeye en lamsbout
> De bediening kwam ook de hele tijd langs met nog meer rode wijn.. Alsof
> ik niet al genoeg had gedronken.
> Nog wat bollen ijs
> een brownie
> Wat ananas en watermeloen om af te koelen
> dat afgetopt met tweemaal een vanille custard met warme kersensaus..

Gelukkig was er een lift naar de bovensteverdieping anders was ik er nooit gekomen. Helaas was mijn camera op maar waarschijnlijk had ik geen foto's kunnen nemen want ik was veel te druk met naar het vuurwerk spectakel te kijken. Vanaf dat dak hadden we echt een perfect uitzicht.

Een ander hoogtepunt was ook zelf met een motortje door HCM scheuren.
Dat moet je werkelijk een keer gedaan hebben.
Er zijn eingelijk geen regels behalve, niet door rood, niet harder dan  40 en niet over de lijnen. Voor de rest kan alles ;)
Wat een chaos.  haha.

Mekong delta / Mui ne
De mekong delta ben ik eigenlijk nog geen dag geweest. Ik kwam aan, deed een mekong delta tour en vervolgens dacht ik! 'ik wil weer mede reizigers ontmoeten'.
Hier was geen westerling te zien. Nu zit ik in Mui ne. Het is hier heel erg druk. Hoogseizoen en alles is volgeboekt. Heb nog wel ergens een plek gevonden. Daar blijf ik 2 dagen om vervolgens naar een
nog betere lokatie te gaan. Hier wil ik lekker  gaan windsurfen en weer wat mensen ontmoeten. Ik moet zeggen dat het erop lijkt dat vietnam niet echt een backpack land is.
Naast dat ik er nog amper een handvol ben tegengekomen zijn hier ook geen hostels. Dus geen goedkope kamer die je met andere deelt. Geen ruimte waar iedereen samenkomt en waar je dus mensen ontmoet. Maar goed mijn volgende hotel in muine zag er top uit....

Allrigth. Ik ga avondeten. Heb een lange dag achter de rug. Ik hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn en dat jullie een beeld hebben van mijn trip. Er zijn natuurlijk heel veel leuke details te vertellen maar ja dat komt wel weer als ik terug ben. Is te lang voor een blog. Xin Chau.

1. Sebastiaan:
    19 februari 2010
    Goeie shit man! Ziet er tof uit allemaal ;) Je weet het: geniet volop en ik kijk uit naar je volgende bericht!
  2. Mario:
    23 februari 2010
    Hey Matthijs,

wat een fijne reisverhaal! Ook heb je mooie foto's gemaakt - top!

Heb verder nog een mooie tijd in Azie - ik kijk uit naar de volgende bericht!

Cheers uit Berlijn!
  3. dorpsstraat:
    4 maart 2010
    Wow Kikkerdats!!
    Het klinkt fantastisch, en het ziet er fantastisch uit!!

Geniet en heel veel plezier, ik kijk uit naar je volgende blog.
    Liefs flo
  4. Dees:
    9 maart 2010
    hoi ties,

wat een belevenis zeg, superleuk om te lezen!
    zo te lezen was je bezoek aan michel een prettige en culinair verantwoorde tussenstop. geniet nog maar ff lekker door. hugs van dees
  5. Daan:
    18 maart 2010
    Kik,

mega stoere verhalen allemaal.
    Pas een beetje op jezelf en geniet van de reis

gr daan